Zapytanie ofertowe - Posiłki dla osób dorosłych (ZP.261.5.2025)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
10 lipca 2025

ZAPYTANIE OFERTOWE

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prabutach, 82-550 PRABUTY, ul. Łąkowa 24 zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130.000 zł netto pod nazwą:

Przygotowanie i dostawa posiłków dla osób dorosłych będących klientami Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prabutach zamieszkującymi na terenie Miasta
i Gminy Prabuty”

  1. Zamawiający:

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prabutach

ul. Łąkowa 24, 85-550 PRABUTY

tel. 55 261 71 14, e-mail. sekretariat@mgops.prabuty.pl

  1. Tryb udzielania zamówienia:

Postępowanie o wartości poniżej kwoty 130 000 zł, stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), prowadzone w oparciu o § 5 Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prabutach na dostawy, usługi i roboty budowlane, których wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł.

  1. Przedmiot zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie gorących posiłków dla około 25 osób dorosłych, klientów Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prabutach w okresie od 1 sierpnia do 31 grudnia 2025 r. – catering.

  1. Liczba posiłków jest wartością szacunkową i w czasie obowiązywania umowy może ulec zmianie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób objętych posiłkiem. Przewidywana liczba dni w których będzie realizowane zamówienie: 104.Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do zapłaty za faktycznie dostarczone posiłki.

  2. Dostawa posiłków odbywać się będzie 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach pomiędzy 12:00 a 13:00 każdego dnia.

  3. Posiłki powinny być dostarczone w opakowaniach jednorazowych, termoizolacyjnych (1 porcja – 1 opakowanie) do Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prabutach zgodnie z wykazem otrzymanym od pracownika zajmującego się programem „Posiłek w szkole i w domu”.

  4. Poprzez gorący posiłek Zamawiający rozumie dwudaniowy obiad.

  5. Dwudaniowyobiad powinien zawierać: zupa 300 ml; drugie danie: porcję mięsa, np. kotlet drobiowy, schabowy, mielony, rolada, pieczeń itp., ryby – gramatura (po przygotowaniu) dania min. 150 g.- z dodatkami: ziemniaki, ryż, kasza, makaron, kluski, itp. – gramatura dania min. 200 g. oraz surówką, gotowanymi warzywami 150 g.

  6. Posiłki powinny być różnorodne, niepowtarzalne w ciągu 2 tygodni, wartość kaloryczna i odżywcza powinna spełniać wymogi dla osób dorosłych. Posiłki muszą być sporządzane zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej i sanitarnej dla żywienia zbiorowego. Muszą być wykonane ze świeżych artykułów spożywczych spełniających normy jakości produktów spożywczych spełniających normy jakości produktów spożywczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie i posiadać aktualne terminy ważności.

  7. Przygotowanie posiłków winno być wykonywane przez kadrę posiadającą wymagane uprawnienia, odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie spełniające wymogi Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

  8. Wykonawca powinien dysponować odpowiednim potencjałem technicznym, bazą lokalową przystosowaną do sporządzenia posiłków do żywienia zbiorowego (decyzja o zatwierdzeniu zakładu, zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających kontroli Organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej) odpowiednim potencjałem transportowym – samochód przystosowany do transportu posiłków dla żywienia zbiorowego (decyzja o zatwierdzeniu środka transportu w zakresie wprowadzenia do obrotu żywności), zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

  9. Opakowania muszą posiadać atest PZH.

  10. Wykonawca odpowiada za przygotowanie, transport oraz dostarczenie na miejsce dostawy przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami sanitarnymi dotyczącymi żywności i żywienia.

  11. Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją umowy, w szczególności spowodowane zatruciami pokarmowymi.

  12. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli w zakresie usługi, m. in. przygotowania transportu i dostarczenia posiłków zgodnie z wymogami sanitarno-higienicznymi.

  13. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do każdego piątku poprzedzającego rozpoczynający się tydzień przygotowany jadłospis z gramaturą dań na następny tydzień i podaniem alergenów.

  14. Płatność wynikająca z realizacji przedmiotu zamówienia następować będzie raz w miesiącu po przedstawieniu wystawionych końcem każdego miesiąca przez Wykonawcę faktur VAT i wykazu zawierającego wskazanie ilości faktycznie wydatkowanych posiłków, potwierdzonego przez pracownika zajmującego się programem „Posiłek w szkole i w domu”. Faktury powinny zostać wystawione najpóźniej do 10-go dnia następnego miesiąca, natomiast w miesiącu grudniu faktury powinny zostać wystawione najpóźniej do 23 grudnia 2025r.

  15. Wynagrodzenie za poprawnie wykonaną usługę, o którym mowa w pkt. 15 płatne będzie w terminie do 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury przelewem na konto Wykonawcy na podany rachunek przez Wykonawcę.

  16. Wykonawca określi cenę jednego dwudaniowego posiłku wraz z dostawą do Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prabutach, zgodnie z Formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania.

  17. Wartość zamówienia będzie równa sumie ceny za jeden posiłek wraz z dowozem.

  18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli dostarczanych posiłków, ich jakości oraz gramatury.

  1. Wymagania wobec wykonawcy:

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej z przedmiotem zapytania ofertowego, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

  2. posiadania wiedzy i doświadczenia, niezbędnego do prawidłowego wykonania usługi,

  3. pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie zamówienia.

  1. Zamawiający uzna ww. warunki za spełnione, jeśli Wykonawca oświadczy, iż spełnia ww. warunki – oświadczenie zawarte jest na Formularzu ofertowym - Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania.

  1. Opis sposobu obliczenia ceny:

Wykonawca zobowiązany jest podać na Formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 do Zapytania, cenę jednostkową brutto za posiłek (dwudaniowy obiad), tak, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunki stawiane przez Zamawiającego.

  1. Kryteria oceny oferty

  1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryterium oceny ofert: CENA jednostkowa brutto – 100 %.

  2. Cena ofertowa podana przez wykonawcę obowiązuje przez okres 30 dni liczonych wraz z upływem terminu składania ofert.

  3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty, z zastrzeżeniem dokonywania poprawek, w zakresie:

  1. oczywiste omyłki pisarskie,

  2. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

  1. Miejsce i termin złożenia oferty:

  1. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prabutach, ul. Łąkowa 24, 82-550 Prabuty, do dnia 25 lipca 2025r. do godziny 15.00(decyduje data wpływu do Ośrodka).

  2. Ofertę można składać: drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@mgops.prabuty.pl, adres do E-doręczeń: AE:PL-14570-56789-USGIH-28 (skan z podpisem) na Formularz ofertowy – Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania.

  3. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.

  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferty oraz odstąpienia od wyboru oferty, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.

  1. Postanowienia końcowe:

Osobą do kontaktu w sprawie niniejszego postępowania jest: Pani Ewa Tatara - Kierownika Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prabutach, ul. Łąkowa 24, 82-550 Prabuty, tel. 55 261 71 19.

Kierownik

Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prabutach

Ewa Tatara

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:MGOPS Prabuty
Data utworzenia:2025-07-10
Data publikacji:2025-07-10
Osoba sporządzająca dokument:Daniel Szczepański
Osoba wprowadzająca dokument:Daniel Szczepański
Liczba odwiedzin:270